List

Όπως όταν οι Δήμοι της Κεφαλονιάς ενώθηκαν σε ένα Δήμο με τον “Καλλικράτη” υπήρχε ο κίνδυνος της υπερ-συγκέντρωσης αρμοδιοτήτων, οργανισμών κτλ, έτσι και τώρα με την διάσπαση του Δήμου Κεφαλονιάς ελλοχεύει ο κίνδυνος της υπερ-διάσπασης. Επειδή μπορεί να υπάρξει η τάση να πάμε αμέσως από το ένα άκρο στο άλλο, καλό θα ήταν να προσέξουμε αρκετά στη φάση αυτή της διάσπασης του Δήμου ώστε να μην διασπάσουμε και τις δομές που μπορούν να εξυπηρετήσουν ολόκληρο το νησί. Αν και δημιουργούνται 3 Δήμοι στην Κεφαλονιά, το νησί όλων μας παραμένει ένα, η Κεφαλονιά. Όλοι ζούμε σε αυτό το νησί, δουλεύουμε, μεγαλώνουμε τα παιδιά μας και έχουμε κοινά συμφέροντα. Το σπάσιμο των Δήμων δεν σημαίνει πως πρέπει να γυρίσουμε στο παρελθόν όπου τα πάντα (ή σχεδόν τα πάντα) ήταν επί 7 (λόγω των 7 Δήμων τότε). Δεν είναι απαραίτητο σήμερα που έχουν δημιουργηθεί ενιαίες δομές να σπάσουν όλες σε 3 κομμάτια. Κάποιες δομές απαιτείται να σπάσουν, κάποιες άλλες όμως όχι. Η τροπολογία που ψηφίσθηκε, ορθώς, δίνει μια «περίοδο χάριτος» (2 ετών) σε διάφορες ενιαίες δομές ώστε να λειτουργήσουν διαδημοτικά και μετά να αποφασίσουν συλλογικά οι Δήμοι αν θέλουν να διασπαστούν.

Βρισκόμαστε σε ένα σημείο επανεκκίνησης αλλά ας έχουμε υπόψη ότι δεν ξεκινάμε από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουμε προσεκτικά τη λειτουργία των νέων Δήμων αλλά και την Διαδημοτική τους συνεργασία. Η Κεφαλονιά είναι πλέον σαν ένα παζλ με 3 κομμάτια. Αν χαθεί ένα κομμάτι τότε το παζλ θα είναι άχρηστο. Αυτός είναι ο λόγος που οι νέοι Δήμοι θα πρέπει να αναπτυχθούν ισόρροπα και ο ένας να βοηθάει τον άλλο. Πρέπει να λειτουργήσουν αυτόνομα αλλά και σε συνεργασία όπου απαιτείται.

Ο Τουρισμός ως παράδειγμα Διαδημοτικής λειτουργίας

Ένας από τους βασικούς τομείς που κατά τη γνώμη μου απαιτείται Διαδημοτική προσέγγιση και συνεργασία είναι ο Τουρισμός. Δεν έχει κανένα νόημα να πολλαπλασιαστούν τα έξοδα προβολής (Χ3) ή ο κάθε νέος Δήμος να προσπαθεί να δημιουργήσει δικό του ανταγωνιστικό προς τους άλλους Brand. Το Brand είναι ένα και λέγεται «Κεφαλονιά». Ο Τουρίστας δεν γνωρίζει ποια είναι τα σύνορα των Δήμων και είναι προς το συμφέρον όλων να έρθει στην Κεφαλονιά. Στο κομμάτι του Τουρισμού θα πάμε πίσω αν επιλεγεί η πολυδιάσπαση. Η πρότασή μου διαχρονικά είναι ότι το θέμα της Διαδημοτικής προσέγγισης του Τουρισμού στο νησί μας θα πρέπει να υλοποιηθεί μέσω μιας Διαδημοτικής Επιχείρησης που μπορεί να είναι και η ΚΕΔΗΚΕ. Η ΚΕΔΗΚΕ θα παραμείνει, όπως προβλέπει ο Νόμος, ως Διαδημοτική επιχείρηση για 2 χρόνια με αλλαγές στο συμβούλιό της έτσι ώστε να εκπροσωπούνται όλοι οι Δήμοι. Η ΚΕΔΗΚΕ, που παρεμπιπτόντως μπορεί να κρατήσει και το όνομα της αφού θα γίνει «Κοινωφελής Επιχείρηση ΔΗμων Κεφαλονιάς», αν δεν κάνω λάθος, ως επιχείρηση έχει ήδη στους σκοπούς της τόσο θέματα που αφορούν τον Τουρισμό όσο και θέματα που προάγουν την Έρευνα και την Τεχνολογία. Η νέα ΚΕΔΗΚΕ λοιπόν μπορεί να συνδυάσει μοναδικά ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ, ΕΡΕΥΝΑ κ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ για ολόκληρη την Κεφαλονιά. Αυτό που απαιτείται είναι σωστή και ισόρροπη εκπροσώπηση των νέων Δήμων και άλλων φορέων καθώς και προσήλωση στον Διαδημοτικό της χαρακτήρα.

Εκτός του Τουρισμού, που είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα για το νησί μας, υπάρχουν και πολλά άλλα που θα πρέπει να εξεταστούν με πρωτοβουλία του Δήμου Κεφαλονιάς πριν τις εκλογές ώστε η μετάβαση να μην βρει τους πάντες απροετοίμαστους. Είτε με συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο είτε με τη Δημιουργία μιας Γνωμοδοτικής Επιτροπής που θα καταθέσει έναν αναλυτικό οδικό χάρτη και προτάσεις για την μετάβαση (τον οποίο θα βρουν οι νέοι Δήμαρχοι), είτε με κάποιον άλλο τρόπο που θα επιλεγεί, θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι η μετάβαση θα είναι ομαλή και προς το συμφέρον του τόπου συνολικά.

Αγησίλαος Κονιδάρης

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  Posts

March 7th, 2019

Ο κίνδυνος της υπερ-διάσπασης του Δήμου Κεφαλονιάς

Όπως όταν οι Δήμοι της Κεφαλονιάς ενώθηκαν σε ένα Δήμο με τον “Καλλικράτη” υπήρχε ο κίνδυνος της υπερ-συγκέντρωσης αρμοδιοτήτων, οργανισμών […]

March 2nd, 2019

To BREXIT μπορεί να επιφέρει προβλήματα στον Τουρισμό μας. Απαιτείται επαγρύπνηση και ετοιμότητα.

Όπως είναι γνωστό η Μεγάλη Βρετανία προγραμματίζει να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο τέλος αυτού του μήνα (29 Μαρτίου). […]

November 12th, 2018

H καλύτερη τουριστική χρονιά όλων των εποχών. Απόλυτη επιβεβαίωση των προβλέψεων μας.

Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκαν οι διεθνείς αφίξεις για τον μήνα Οκτώβριο στην Κεφαλονιά και ολοκληρώθηκε η εικόνα για τη θερινή […]

March 29th, 2018

Ενοποίηση ΤΕΙ Ιονίων Νήσων με Ιόνιο Πανεπιστήμιο: Αναγκαιότητα και Προοπτική

Αργοστόλι 29-03-2018   Το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε ότι το θέμα της ενοποίησης του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο […]

March 9th, 2018

Προς την καλύτερη τουριστική χρονιά όλων των εποχών

Άκουσα τον Αντιπεριφερειάρχη Σπύρο Γαλιατσάτο σε συνέντευξή του στο Tornos News να προβλέπει περισσότερες από 300 χιλιάδες διεθνείς αφίξεις στο […]

May 27th, 2017

SEO for Tourism Websites

On the 13th of March 2017 I presented our study about the importance of SEO for Tourism Websites. We analyzed […]

March 11th, 2017

SEO and Web performance in Tourism websites

On Monday 13/3/2017 I will be presenting our research on SEO and Web Performance at the Digital Media and Communication […]

January 23rd, 2017

PPC and Google Adwords Seminar

On Friday 20/1/2017 I was the speaker at a seminar about PPC and Google Adwords. The seminar took place at […]

December 22nd, 2016

Being Creative with Google Trends for Tourism

I just came across a link with the Year in Search 2016 in Google Trends. Naturally, I went ahead and filtered […]

December 13th, 2016

How people use their phones for travel

Think with Google just published a very interesting survey on How people use their phones for travel. The survey outlines […]