List

Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκαν οι διεθνείς αφίξεις για τον μήνα Οκτώβριο στην Κεφαλονιά και ολοκληρώθηκε η εικόνα για τη θερινή περίοδο 2018. Τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά σε ότι αφορά τις συνολικές διεθνείς αφίξεις για το 2018 στην Κεφαλονιά. Συγκεκριμένα, από Μάρτιο έως και Οκτώβριο οι διεθνείς αφίξεις στο αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς ήταν 326366 (πηγή: Στατιστικά αεροδρομίου Κεφαλονιάς), καταγράφοντας άνοδο περίπου 22% σε σχέση με το 2017.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να υπενθυμίσω ότι στις 9 Μαρτίου 2018 είχα δημοσιεύσει άρθρο με προβλέψεις για την τουριστική περίοδο 2018 ως επιβεβαίωση των αντίστοιχων προβλέψεων του Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Σ. Γαλιατσάτου. Παραθέτω αυτολεξεί την παράγραφο με τις προβλέψεις:

«Η δική μας έρευνα βασίζεται στη συσχέτιση των τάσεων που εμφανίζονται στις αναζητήσεις στην Google με τις πραγματικές αφίξεις. Χωρίς να μπω σε ερευνητικές λεπτομέρειες εδώ, παραθέτω ένα μόνο γράφημα που δείχνει ότι υπάρχει συσχέτιση αν γίνουν σωστά διάφορες επιλογές που σχετίζονται με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Τουρισμού κάθε περιοχής. Μάλιστα, οι δικές μου προβλέψεις λένε ότι με μεγάλη πιθανότητα οι αφίξεις θα είναι αρκετά πάνω από 300 χιλιάδες. Τα μοντέλα μας προβλέπουν μια ποσοστιαία αύξηση που θα κυμανθεί από 18% έως και 27%. Αυτό απλά σημαίνει ότι, με τα τωρινά δεδομένα, το καλοκαίρι αναμένουμε στην Κεφαλονιά οι διεθνείς αφίξεις (αεροδρόμιο) να είναι κάπου μεταξύ 315 και 340 χιλιάδων επισκεπτών.»

Οι προβλέψεις μας όχι μόνο επιβεβαιώθηκαν αλλά ήταν και εξαιρετικά ακριβείς αφού ο πραγματικός αριθμός των αφίξεων (326366) είναι σχεδόν ίσος με τη μέση τιμή της πρόβλεψης (327500).

Είναι φανερό λοιπόν ότι τα μοντέλα πρόβλεψης που ακολουθούμε είναι επιτυχημένα και γι’αυτό θα συνεχίσουμε να τα εφαρμόζουμε. Φέτος οι προβλέψεις για την τουριστική περίοδο 2019 θα ανακοινωθούν ακόμη νωρίτερα, κατά το πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου του 2019 και ελπίζουμε σε ανάλογη επιτυχία. Η αξία αυτών των προβλέψεων νομίζω ότι είναι ξεκάθαρη. Μπορούν να συμβάλλουν μεταξύ άλλων στον προγραμματισμό της διαφημιστικής προβολής, στον προγραμματισμό προσλήψεων από επιχειρήσεις και σε πολλούς άλλους τομείς.

Συγχαρητήρια αξίζουν σε όσους συνέβαλαν στην αύξηση αυτή που παρατηρείται στις διεθνείς αφίξεις. Επαναφέρω όμως το θέμα της επιστημονικής προσέγγισης του τουριστικού μας προϊόντος μέσα από έρευνα, καταγραφή, προβλέψεις και προτάσεις που δεν θα προέρχονται από ανεπίσημα και προσωπικά άρθρα όπως το δικό μου, αλλά από έναν επίσημο φορέα παρακολούθησης του τουρισμού στα Ιόνια Νησιά. Είναι ξεκάθαρο ότι όπου συνεργάζονται όλοι, o καθένας με τις δικές του δυνάμεις, το αποτέλεσμα για το νησί μας είναι πάντα καλό.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  Posts

November 12th, 2018

H καλύτερη τουριστική χρονιά όλων των εποχών. Απόλυτη επιβεβαίωση των προβλέψεων μας.

Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκαν οι διεθνείς αφίξεις για τον μήνα Οκτώβριο στην Κεφαλονιά και ολοκληρώθηκε η εικόνα για τη θερινή […]

March 29th, 2018

Ενοποίηση ΤΕΙ Ιονίων Νήσων με Ιόνιο Πανεπιστήμιο: Αναγκαιότητα και Προοπτική

Αργοστόλι 29-03-2018   Το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε ότι το θέμα της ενοποίησης του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο […]

March 9th, 2018

Προς την καλύτερη τουριστική χρονιά όλων των εποχών

Άκουσα τον Αντιπεριφερειάρχη Σπύρο Γαλιατσάτο σε συνέντευξή του στο Tornos News να προβλέπει περισσότερες από 300 χιλιάδες διεθνείς αφίξεις στο […]

May 27th, 2017

SEO for Tourism Websites

On the 13th of March 2017 I presented our study about the importance of SEO for Tourism Websites. We analyzed […]

March 11th, 2017

SEO and Web performance in Tourism websites

On Monday 13/3/2017 I will be presenting our research on SEO and Web Performance at the Digital Media and Communication […]

January 23rd, 2017

PPC and Google Adwords Seminar

On Friday 20/1/2017 I was the speaker at a seminar about PPC and Google Adwords. The seminar took place at […]

December 22nd, 2016

Being Creative with Google Trends for Tourism

I just came across a link with the Year in Search 2016 in Google Trends. Naturally, I went ahead and filtered […]

December 13th, 2016

How people use their phones for travel

Think with Google just published a very interesting survey on How people use their phones for travel. The survey outlines […]